A különböző vitaminok fontos szerepet töltenek be az egészségünk fenntartásában, ezért a szükséges mennyiséget minden időszakban biztosítani kell a szervezet számára. Mindezek közül is, most egy olyan jótékony hatású vitaminra szeretnénk kicsit a figyelmet felhívni, mely táplálkozásunkban mindig jelen volt, azonban a szervezetünkben betöltött értékes szerepét, csak nemrégiben ismerték fel.

Az omega3 vitamin többszörösen telítetlen zsírsav, mely elengedhetetlen az egészségünkhöz

Na, de mi is az az OMEGA3?

Sokszor hallottad már biztosan az omega3 vitamint egészséggel kapcsolatos szóösszetételekben, na de tudod, hogy miért is olyan fontos ez a vitamin? Az omega3 vitamin többszörösen telítetlen zsírsav, mely elengedhetetlen az egészségünkhöz, azonban ezt a vitamint mi magunk képtelenek vagyunk előállítani, így valamilyen táplálék vagy étrend kiegészítő útján tudjuk biztosítani mindennapjainkban.

Mi tartalmaz OMEGA3-at?

A legkiválóbb omega3 zsírsavakat a kagylóban és a halakban találjuk meg, de ezek közül is kiemelkedően ajánlott a lazac, makréla, a hering, tonhal és a szardínia. De ha pont ezekhez a tengeri ékességekhez nem jutunk hozzá, akkor a többi halféle fogyasztásával is kellő mennyiségű omega3 vitaminhoz juthatunk.

A halakon kívül azonban bizonyos növények is bővelkednek omega3 zsírsavakban, ilyen különösen a chia-mag, a brokkoli, az olajos magvak egy része (pl dió) vagy a kelkáposzta, de találhatunk ínycsiklandozó gyümölcsöket (például: vörös áfonya, fekete málna) is, melyek tartalmazzák ezt az igazán fontos összetevőt. Az olajok sorát is érdemes áttekinteni, ugyanis a lenolaj vagy dióolaj is bővelkedik omega3-ban.

Bizonyos növények bővelkednek omega3 zsírsavakban

EPA (eikozapentaénsav) és DHA (dokozahexaénsav)

Mit is jelent ez a két mutató? Az omega3 vitaminok legfontosabb eleme az EPA és a DHA, ezek együttes jelenléte adja az omega3 erejét! Az étrend kiegészítők területén érdemes körültekintően szétnézni, ugyanis van, hogy csak az egyiket tartalmazza a készítmény, mely így nem fejti ki a kellő pozitív hatását.

OMEGA3, mint a szervezetünk támogatója

Milyen hatással vannak szervezetünkre az omega3 zsírsavak? A hetente ajánlott fogyasztási mennyiség 200-300 g bevitel mellett, számos pozitív hatást fejt ki szervezetünkre:

  • fontos szerepet játszanak az immunrendszer megerősítésében,
  • természetes gyulladáscsökkentő hatásúak,
  • csökkentik a szívbetegségek esélyét,
  • támogatják a diabétesz, elhízás, korai öregedés megelőzését,
  • védik az érfalakat,
  • csökkentik a rák kockázatát,
  • az ekcéma és egyéb bőrbetegségek kiemelkedő támogatója,
  • a csecsemőkori fejlődés létfontosságú hozzávalója
  • a szemünket is védik, ugyanis az éles látáshoz is hozzásegítenek.

OMEGA3 vitamin a szellemi teljesítőképesség maximalizálásáért

Az omega3 vitamin nem csak megóvja szervezetünket bizonyos betegségektől, de a szellemi teljesítőképességünkért is sokat képes tenni. Az agy és az idegrendszer fejlődése 14 éves korig eltart, mely szakaszban rendkívül fontos a szellemi teljesítőképesség támogatása.

Mindemellett bizonyos viselkedési zavarok hátterében is állhat omega3 hiány – mint például a diszlexia vagy a hiperaktivitás – így ilyen esetben szükséges lehet helyreállítani a megfelelő omega3 szintet. Tudományos kutatások igazolják azt is, hogy az omega3-ban gazdag olajak fogyasztása 60%-kal csökkenti az Alzheimer kór kialakulását.

Az omega3-mal adhatsz egy lökést az egészségednek

Hogyan jussunk hozzá megfelelő mennyiségű omega3 zsírsavakhoz?

Az omega3 zsírsavakhoz a fent említett különböző ételekből is hozzájuthatunk vagy étrend kiegészítő formájában is bevihetjük szervezetünkbe. Fontos azonban megemlíteni, hogy az omega6 zsírsavakat és az „álzsírokat” (pl. napraforgó, szója, repce) szükséges leépítenünk a szervezetünkből, hogy az omega3 megfelelően tudjon dolgozni egészségünk érdekében.

Hogy az omega3 bevitelt pontosan meghatározhassuk, figyelembe kell venni az egyéni jellemzőket.

Mindemellett figyelembe kell venni az egyéni tulajdonságokat is ahhoz, hogy az omega3 bevitelt pontosan meghatározhassuk, hiszen a kismamáknak, a gyerekeknek vagy éppen az Alzheimer kóros állapotban lévőknek más-más omega3 bevitelre van szükségük.

A MEGA Omega-3 kapszulával adhatsz egy lökést az egészségednek, a fizikai, de leginkább a szellemi teljesítményed maximalizálásához!