blog-nordic-walking-v2-1200x675.jpg

A mozgás az egészséges életmód egyik kulcsfontosságú része. A testünknek nem csak a megfelelő tápanyag bevitelre van szüksége, hanem fizikálisan is fitten kell tartanunk. A mozgás nem csak egészségessé tesz, hanem boldogsághormonokat is felszabadít, így érdemes a mindennapi tevékenységünkbe beilleszteni. Na és hol lehet a legjobb a mozgás? A természetben.
Amíg még itt a jó idő és nem kell behúzódnunk a melegebb benti helyekre, próbáljátok ki az egyik legkellemesebb mozgásformát a Nordic Walkingot!

Mozgásforma a Natur Tanya® szívéhez közel

Azt már talán mindannyian tudjátok, hogy a természet a mi létezésünk alapeleme, rengeteg időt töltünk kint a zöldövezetben és imádunk minden olyan tevékenységet, amit itt végezhetünk. Éppen ezért dupla öröm számunkra, mikor a természetben vagyunk és valamilyen mozgásformát végezhetünk, hiszen így kétszeresen teszünk egészségünkért. A természetben való mozgás nem csupán a fizikai erőnlétünket javítja, de a környezetünk látványa a mentális egészségünket is egetverő magasságokba juttatja.

Sport a szabadban

Számtalan mozgásformát űzhetünk a szabadban (csak, hogy néhányat említsek: küzdősportok, tenisz, tollaslabda, golf, futball, strandröplabda, jóga, kerékpározás, futás stb.), melyek így hatványozottan hozzájárulnak egészségünk megőrzéséhez. Az oxigénellátás, keringési rendszer javítása mellett a szellemi egészséghez és rengeteg vitaminhoz is könnyedén hozzájuthatunk a természetben történő mozgással. Ahhoz, hogy a napi testmozgást beiktassuk azonban nem kell profi sportolónak lenni, már egy kis séta (akár 30 perc is) igencsak pozitívan hat az ember szervezetére. Na de ha már sétáról beszélünk, akkor ezt ne a futópadon tegyük egy edzőteremben az őszi napokon, hiszen ez remek alkalom egy kis természetjárásra. Szeptemberben pont megfelelő az idő ahhoz, hogy a természet rejtett kincseit élvezzük, és ezt viszont már tehetjük profi módra, méghozzá a Nordic Walking segítségével.

Mi is az a Nordic Walking?

A Nordic Walking tulajdonképpen a gyaloglás, a futás és a sífutás összessége méghozzá olyan formában, hogy az izmok 90%-át átmozgatja. A Nordic Walking a sétától jelentős mértékben eltér, hiszen speciális botokat használunk a tevékenységhez, melynek segítségével nem csak az alsó izmainkat, hanem a felsőket is aktívan használjuk. A bot segít lendületessé tenni a gyaloglást, teljes mértékben átmozgat és elősegíti az állóképességet. A Nordic Walkingot nemtől, kortól, egészségügyi állapottól függetlenül végezhetjük. Azt azonban nem árt tudni, hogy a Nordic Walkingot lehet rosszul is csinálni, tehát nem elég két botot venni, hanem az eredményes használathoz ki kell kérni egy edző tanácsát is. A Nordic Walking bot helyes alkalmazását elég rövid idő alatt meg lehet tanulni, de érdemes segítséget kérni, hogy a sétánkból célravezető mozgás legyen.

nordic-walking-blog-2.jpg

A Nordic walking pozitív hatásai az egészségünkre

A Nordic Walking mint a legtöbb sport számtalan előnnyel rendelkezik, melyeket felsorolni szinte képtelenség, így a legfontosabb élettani hatásokat emelnénk ki azoknak, akik kacsintgatnak a botos túrázás elkezdésével:

  • elősegíti az állóképesség, az egyensúly és az erő fejlesztését
  • magasabb fittségi szintet biztosít
  • növeli a szervezet oxigén ellátottságát
  • javítja a mozgáskoordinációt, robbanékonyabbá tesz
  • segít a stressz oldásban, a feszültség levezetésében
  • erősíti az izmokat, hozzájárul a túlsúly csökkentéséhez
  • pozitívan hat az immunrendszerre és az ellenálló képességre
  • szellemi egészségünket is táplálja


Hol is sétáljunk a Nordic Walking botokkal?

A Nordic Walking egyik legnagyobb előnye, hogy bármilyen túraútvonalon alkalmazhatjuk. Egészségünknek a földutak használata a legmegfelelőbb, azonban a botok úgy lettek kifejlesztve, hogy aszfaltozott úton is kézbevehetőek legyenek a gumi tappancsaiknak köszönhetően. Miután ez egy lendületes gyaloglás, így sík terepen a legideálisabb végezni, de gyakorlottabbak számára az emelkedős, lejtős pályák csak izgalmasabbá teszik a természetbeni kirándulást.

Túraútvonalak, melyek belopták magukat a szívünkbe

A Normafa igazán közkedvelt kirándulóhely, melyet érdemes kipróbálni Nordic Walking botokkal is. A táv nagyságrendileg 5 km, a terep pedig könnyű és biztonságos, így kezdő Nordic Walkingosoknak is kifejezetten ajánlott.

Hárshegy, a kezdők birodalma. Budakeszitől nem messze indulhatunk el egy könnyebb túrára, mely közel 4 km, így amennyiben nincs sok időnk, de mindenképp szeretnénk mozogni egy kicsit a természetben, akkor tökéletes kirándulóhely választásnak minősül.

Pilisborosjenő maga a lelki feltöltődés, de a túrútvonal inkább közép, illetve haladó szintű botos túrázóknak ajánlott a változatos szintkülönbség és a hosszabb táv (9 km) végett.

Hármashatárhegy szépségeit is megismerhetjük egy közepesen hosszú túrán, amely szintén inkább a gyakorlottabb Nordic Walkingozóknak tanácsolt. A táv 7,5 km, erős terepen, de az élmény feledhetetlen.