Ettetek már igazán egészséges és ízletes falatokat? Biztosak vagyunk benne, hogy igen… de vajon kóstoltátok-e már a mennyei csicseri fasírtot? Június második hétfőjén tartjuk a húsmentes világnapot, mely most éppen június 8-ra esik, illetve június 12-én ünnepeljük a csicseri fasírt napját is!

2020-06-08-husmentes-blog-uj.jpg

Miért van szükség a húsmentes világnapra?

A legnagyobb területeket az állattenyésztéshez és az állatok számára szükséges táplálék termesztésére használjuk fel. Ezek a területek erdők kivágására kényszerítik az embereket, az pedig a globális felmelegedéshez vezet. A húsmentes étkezés nem csak rendkívül egészséges, de roppantul finom is, ráadásul több embernek jut ennivaló a Földön, ha kevesebb húst fogyasztunk. Ha csak ezen az egy napon senki nem enne húst, akkor óriási lépést tennénk a Föld megmentése felé. Természetesen a szervezetünk és Föld számára is sokkal egészségesebb lenne, ha hetente egy napon kihagynánk a húst az étkezésünkből és helyette növényi eredetű táplálékokat fogyasztanánk.

2020-06-08-10ora-blog-unnepnapok-kesz1.jpg

Húsmentes hétfő program

A Föld Napja Alapítvány 2013-ban csatlakozott a húsmentes hétfő kezdeményezéshez. A program lényege, hogy a hétfői napokon csak és kizárólag húsmentes táplálékokat fogyasztunk. Az eredmény megdöbbentő, ugyanis ha ezen a napon kizárólag zöldségeket és gyümölcsöket fogyasztunk, akkor nagyságrendileg fejenként 4 kg üvegházhatású gázzal kerül kevesebb a levegőbe. Természetesen jó hírünk is van… Növényekből is számtalan húshoz hasonló ételt lehet előállítani, ilyen például a tök fasírt, a szejtán más néven búzahús vagy a mi nagy kedvencünk a csicseri fasírt, amelynek szintén júniusban ünnepeljük a napját!

 2020-06-08-10ora-blog-unnepnapok-kesz2.jpg

Mi is az a csicseri fasírt?

A csicseri fasírt nem másból, mint egy közel-keleti finomságból, a csicseriborsóból készül. A csicseriborsó az ízén kívül azért is szeretjük, mert fehérjében gazdag, vasat, vitaminokat és rostot nagy mennyiségben tartalmaz. Hogy pontosan fogalmazzunk a csicseriborsó termése 21,3% fehérjét, 55,9% szénhidrátot, 4,5% zsírt, 5,8% rostot, karotint, valamint C-, A-, B1-, B2-, B6-, E-vitaminokat tartalmaz, emellett jelentős magnézium-, kálium-, foszfor-, kalcium-, vas-, cink- és nátriumforrás. Mindemellett a glikémiás indexe igen alacsony, ezért a cukorbetegek is nyugodtan fogyaszthatják. A csicseriborsóból nagyon sokféle ételt készíthetünk. Csak néhány példát említve: hummuszt, melyet kenyérre kenve fenséges reggelit készíthetünk, vagy főzhetünk belőle levest, pörköltet, főzeléket, továbbá összegyúrhatunk belőle mennyei csicseri fasírtot is!

2020-06-08-10ora-blog-unnepnapok-kesz3.jpg

Csicseri fasírt recept

Ha kipróbálnátok, (és ugyan miért ne tennétek?) megosztunk veletek egy mennyei csicseri fasírt receptet is. Ami rendkívül fontos, hogy a csicseriborsót főzés előtt egy éjszakára be kell áztatni, hogy megpuhuljon. Vöröshagymát (1/2 fej), fokhagymát (2 gerezd) és petrezselymet aprítunk fel. Ezeket a csicseriborsóval (250 gramm) összegyúrjuk, fűszerezzük őrölt köménnyel, sóval, borssal és egy kis snidlinggel. Majd golyókat gyúrunk belőle, megforgatjuk zsemlemorzsában és forró zsiradékban hirtelen kisütjük. Rendkívül egyszerű, gyorsan elkészíthető és ínycsiklandozó finom ebédet tehetünk így az asztalra. 

Tápanyag dúsabb és a legfrissebb formában ennéd? Akkor csíráztasd!

A csicseriborsót csíráztatni is lehet, mellyel megtöbbszörözőik a vitaminok, ásványi anyagok, enzimek, fehérjék jelenléte, és ezeket a tápanyagokat hatékonyabban tudja szervezeted felszívni! A csírák élnek, élő élelmiszerek, koncentrált tápanyag tartalommal. Ráadásul a Bavicchi Bio Csicseriborsóval feledhetetlen ízélményben is részed lesz! Próbáld ki a csicseriborsó több felhasználási módját is: edd közvetlenül a csíráztató tálcádról, add ételeidhez köretként, használd levesbetétként, sütsd kenyérbe…. Garantáljuk, hogy Te is imádni fogod!